trött och frusen. jappjapp

kom hem vid åtta, var i stallet redan vid tjugo över 6.
när jag kom hem så var det duschen sen äta med familjen,
prioriterade dem framför bloggen! imorse var jag i stallet
halv tio typ, gick runder och väntade på Amanda. Kitte
hade mockat och red Diamond så jag behövde inte fixa
de. lite skönt eftersom jag inte hade all tid i världen!
sen kom Amanda, blev full rulle, packa sadelskåpet,
hönätet, transporten, och göra iordning Enighma.
vi kom iväg vid halv elva imorse, körde dit, hittade inte,
så vägen dit tog nog 45 min extra. hehe, hade även
Ronja efter oss som en liten svans, men väl där
kollade vi på banan och snackade litta. gick fram och
tillbaka mellan transporterna och ridhuset. lastade ut,
amanda och ronja red fram tsm, amanda hoppade banan,
hon fick ett stopp och en rivning, (8 fel), ronja red, en
rivning (4 fel), in med hästarna i transporten, köpa mat,
kolla på alla andra, frysa. väntade in i sista minut med
att lasta ut, göran gick med Eggy, amanda och ronja
gick banan och jag hade koll på allihopa, och värmde
eggys täcke :D  amanda kom tillbaka och hoppade
upp, när världens skyfall kom, de va nyss lugnt och
stilla för första ggn på dan så bara dedär?! jag satte
mig i ridhuset med eggys varma stalltäcke på mig,
fottade amanda, blev 10 fel, ett ner, en vägran och
2 tids, gick ut, lastade och körde. innan vi lastade så
stod vi utanför i 3 minuter, blev dygnsura, precis som
ngn tagit en vattenslang på oss. sen körde vi hem.
såg aldrig Ronja, men hon kom felfri, utanför placering.
men grattis ändå! men att summera dagen, 5 grader
kallt, blåste 15m/sek och regnade sjukt!
Men amanda och eggy har börjat hitta varann, så
sjukt duktiga idag, dem har utvecklats!! stolt "hästskötare"..!
men klagar inte nu, ska umgås mer med familjen nuu.
bilderna tar jag imorgon, samtidigt som jag berättar om
hur min dag ser ut!
kramizzz :)
amanda och eggy <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0